جام جهانی 2022| بُرد سخت آلبی‌سلسته در شب درخشش مسی؛ جدال سه‌شیر با شیرهای تِرانگا و نبرد خروس‌ها با یاران لِوا

9:32 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۳۴۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در سیزدهمین روز از مسابقات جام جهانی 2022 قطر 2 بازی از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد و تیم‌های صعود کننده به دور بعد مشخص شدند.

خبرگزاری میزان - مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر شب گذشته (شنبه) با انجام 2 بازی حساس پیگیری شد تا با توجه به نتایج به دست آمده، دو تیم دیگر حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی مشخص شوند.

*در ادامه مروری خواهیم داشت به 2 بازی برگزار شده از شب گذشته در مرحله یک هشتم جام جهانی 2022:

*هلند 3 - آمریکا یک؛ یورش دومفرایز یانکی‌ها را زمین‌گیر کرد

در نخستین بازی دور یک هشتم جام جهانی 2022 از ساعت 18:30 هلند و آمریکا در ورزشگاه بین المللی خلیفه الریان مقابل هم قرار گرفتند. ویلتون سامپایو قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. لاله‌های نارنجی در این بازی با سیستم 3-4-1-2 وارد زمین شدند و در سوی دیگر یانکی‌ها با سیستم 4-1-2-3 مقابل هلند قرار گرفتند.

در دقایق ابتدایی مسابقه، آمریکا حملات خود را روی دروازه هلند آغاز کرد تا اینکه در دقیقه 2 بازی وستون مک‌کنی با پاس زیبای خود پولیشیچ را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما پولیشیچ قدر این موقعیت را ندانست و با مهار نوپرت همراه بود. بازی تا دقیقه 9 متعادل پیش رفت تا اینکه روی یک حمله سریع تیم ملی هلند از سمت راست توسط دومفرایز با یک پاس زیبا ممفیس دپای را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک شوت زیبا دروازه آمریکا را در دقیقه 9 باز کرد. حملات هلند ادامه داشت تا اینکه ممفیس دپای در دقیقه 20 یه شوت به سمت دروازه آمریکا زد که توپ با اختلاف به بیرون رفت. هلند در پایان 45 دقیقه نخست در لحظات پایانی روی یک حمله مشابه و باز هم روی پاس دومفرایز اینبار دالی بلیند را صاحب موقعیت کرد تا او با یک شوت زیبا دروازه آمریکا را برای بار دوم باز کند.

با آغاز نیمه دوم حملات 2 تیم ادامه داشت و هلند با شوت‌های خطر سعی در باز کردن دروازه آمریکا داشت که ناموفق بودند. تیم ملی آمریکا که در این بازی حملات کمی روی دروازه هلند ترتیب داد، در دقیقه 76 روی حرکت کریستین پولیشیچ و سانتر او روی دروازه و ضربه حاجی رایت، آمریکا یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. این پایان کار نبود و در دقیقه 81 با نفوذ دالی بلیند از سمت راست سانتر زیبایی روی دروازه انجام داد تا دنزل دومفرایز گل سوم هلند را به ثمر برساند. در ادامه حملات آمریکا اثری نداشت تا هلند با همین نتیجه برنده مسابقه باشد. هلند با این پیروزی، اولین تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی است.

*آرژانتین 2 - استرالیا یک؛ آلبی‌سلسته مُرد تا بُرد

در دومین بازی شب گذشته که در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 برگزار شد؛ 2 تیم آرژانتین و استرالیا در ورزشگاه احمد بن علی از ساعت 22:30 به مصاف هم رفتند. قضاوت این دیدار را ژیمون مارسینیاک بر عهده داشت. آرژانتین در این بازی با سیستم 4-1-2-3 در زمین حضور یافت و در سوی دیگر کانگوروها با سیستم 4-4-2 مقابل آلبی‌سلسته قرار گرفتند.

دو تیم در 15 دقیقه ابتدایی حملاتی را روی دروازه یکدیگر شکل دادند که هیچکدام ثمری نداشت. در دقیقه ۳۵، اوتامندی توپ را به لیونل مسی پاس داد و این بازیکن با پای چپ دروازه رایان را باز کرد تا مسی برای نخستین بار در ادوار محتلف جام جهانی در مرحله حذفی موفق به ثبت گل شود. با آغاز نیمه دوم آرژانتین باز هم به مانند نیمه نخس بازی را هجومی آغاز کرد، اما راهی به دروازه نداشتند. در دقیقه ۵۷، اشتباه مهلک متئو رایان توپ را در مقابل آلوارس قرار داد تا این بازیکن گل دوم تیمش را به ثمر برساند و اختلاف را ۲ برابر کند. بعد از این گل حملات متعددی از سوی 2 تیم شکل گرفت.

در دقیقه 77 مسابقه یاران استرالیا یک حمله از سمت راست روی دروازه آرژانتین صورت دادند و با دفع ناقص مدافع آرژانتین به گودوین رسید و ضربه او با برخورد به انزو فرناندز تغییر مسیر داد و وارد دروازه آلبی سلسته شد. در دقیقه ۸۲، عزیز بهیچ با عبور از ۳ بازیکن آرژانتین وارد محوطه جریمه این تیم شد، اما ضربه او را در لحظه آخر لیساندرو مارتینز به کرنر فرستاد. در دقیقه ۳+۹۰، مسی با عبور از بازیکنان استرالیا، توپ را در فرصت تک به تک به لائوتارو مارتینس سپرد، اما ضربه او را رایان به زیبایی برگشت داد. در ۷ دقیقه وقت تلف شده از سوی داور، گلی به ثمر نرسید تا آرژانتین با این پیروزی به جمع ۸ تیم برتر جام جهانی صعود کند.

*امروز (یکشنبه) 2 بازی دیگر از مرحله یک هشتم نهایی برگزار می‌شود که در ادامه گزارش مروری بر آن خواهیم داشت:

*فرانسه - لهستان؛ خروس‌ها و گامی دیگر تا ادامه مسیر برای خلق قهرمانی

تیم ملی فرانسه امروز (یک‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ در چاچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی در ورزشگاه الثمامه به مصاف لهستان خواهد رفت.

خروس‌ها که در رتبه چهارم جهان و دوم اروپا قرار دارند، در دوره پیش در سال ۲۰۱۸ قهرمان جام جهانی شدند و اینبار نیز به دنبال دومین قهرمانی متوالی در این تورنمنت هستند. تیم ملی فرانسه دهمین حضور خود در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را تجربه می‌کند. فرانسه و لهستان یکبار در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، در مرحله رده‌بندی به مصاف هم رفتند که در این بازی فرانسه با حساب ۳ بر ۲ مقابل لهستان شکست خورد. فرانسه نسبت به بازی گذشته مصدوم و محرومی ندارد.

تیم ملی لهستان که در رده ۲۶ جهان قرار دارد پیش از این ۸ دوره در جام‌های جهانی حضور داشته که در ۵ دوره از آن به مرحله یک هشتم راه یافته بود. لهستان هرگاه به مرحله یک‌هشتم صعود کرده موفق شده به مراحل بالاتر نیز صعود کند. این دومین دیدار ۲ تیم در جام جهانی خواهد بود. لهستان بدون مصدوم و محروم مقابل فرانسه قرار خواهد گرفت.

*انگلیس - سنگال؛ آرامش قبل از طوفان سه‌شیر برای رویارویی مقابل شیرهای تِرانگا

تیم ملی انگلیس که به عنوان تیم نخست از گروه B صعود کرد امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت مقابل تیم ملی سنگال که به عنوان تیم دوم از گروه A صعود کرده قرار خواهد گرفت.

سه‌شیر که در مرحله گروهی طی ۳ بازی مجموعا ۹ گل را به ثمر رساندند به همراه اسپانیا بیشترین گل زده را در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ ثبت کردند. از سوی دیگر تیم ملی انگلیس تنها ۲ گل خورده آن هم مقابل ایران ثبت کرده که می‌توان به دفاع و استحکام دروازه آن‌ها اشاره کرد.

انگلیس در رده پنجم جهان و سوم اروپا ایستاده است. انگلیسی‌ها تاکنون در جام جهانی ۹ بار مقابل تیم‌های آفریقایی قرار گرفته‌اند که طبق آمار، سه‌شیر مقابل تیم‌های آفریقایی شکست ناپذیر نشان داده است و بازی امشب آن‌ها مقابل سنگال اولین دیدار این دو تیم در تاریخ جام جهانی است.

تیم ملی سنگال که در ابتدا با مصدومیت سادیو‌مانه بحران سنگینی را پشت سرگذاشتند شاید فکرش را نمی‌کردند که با گذر از اکوادور به دور یک‌هشتم راه پیدا کنند. سنگال در رده هجدهم دنیا و اول آفریقا قرار دارد. آن‌ها پیش از این ۲ دوره در جام جهانی حضور داشته‌اند که یک بار در سال ۲۰۰۲ به جمع ۸ تیم برتر رسیدند، اما در سال ۲۰۱۸ در همان مرحله گروهی حذف شدند. نکته جالب سنگال در جام جهانی این است که آن‌ها هرگز مقابل تیم‌های اروپایی شکست نخورده‌اند و حتی مقابل تیم‌های بزرگی چون فرانسه، سوئد و لهستان پیروز بوده‌اند.

برنده دیدار انگلیس و سنگال یک تیم دیگر از ۸ تیم برتر مرحله‌ بعد را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *